B2B MARKETING

A mai világban nagyon fontos a személyes ismeretség és a személyes értékesítési tevékenység, amikor is az elsődleges cél a sales, az értékesítés támogatása, az eladás előkészítése, majd annak utókövetése.

A vállalatok közötti értékesítés jellemzően lassú folyamat, ezért körültekintő munkát kíván a marketing részéről. Nagyon fontos a megfelelő stratégia, és az adott funkciók eredményességének mérése kiemelt fontossággal bír. A vevőszerzési funkciókat, reakciókat optimalizálni kell és tudatosan tervezni és mérni a marketing folyamatokat a sales szolgálatában.

Komplett B2B marketing folyamatait 4 lépésben összefoglaltuk:

1. Márkaépítés:

Alapját képezi a pontosan felépített beparaméterezett weboldal, és az ahhoz kapcsolódó rendszerek (SEO, blog, hírlevél, online PPC hirdetések) Minden kezdet nehéz, hogy a márkádat megismerjék és az általad nyújtotta szolgáltatásokat, erre elsősorban a tartalommarketing tudatos építésével kell törekedni. Kellő figyelmet kell még fordítani a technikai beállításokra is, hiszen a marketing tevékenység egyik legfőbb célja a lead generáláson kívül, az érdeklődők adatainak gyűjtése, mérése a későbbiekben ezt felhasználva költséghatékonyan kommunikálhassunk velük.

2. Elköteleződés, lehetséges vásárlók keresése:

Adj ismeretet, adj érdekes tartalmat, hogy a látogatóid követőiddé váljanak. Itt képbe jöhetnek a Social Marketing eszközök, céges oldalak. Itt nyer értelmet a Facebook, LinkedIn, Google üzleti oldalaid követőinek gyűjtése is, hogy a később cégedet válasszák. Az elköteleződés erősítését számos eszköz alkalmazásával színesíthetjük még pl. letölthető e-bookokkal, infógrafikák alkalmazásával, szervezhetünk tanfolyamokat, továbbképzéseket.

3. Lead generálás:

Itt a tartalommarketingen lépjünk túl és az elkötelezett vásárlókat lead-ékké alakítsuk át költséghatékony és eredményes módszerrel. Koncentráljunk a B2C eszközökre a pontosabb célzás érdekében. A rendszeres látogatóinknak már érdemes ajánlatokkal kedveskedni, akár tanácsadás, vagy szolgáltatásaink “kipróbálása” lehetőségével vágyat ébreszteni a vásárlásra. Itt újra előtérbe kerül a PPC hirdetés és kiemelt figyelmet szenteljünk a remarketing eszközökre.

4. Ügyfelek megtartása, aftersales:

A rendszeresen visszatérő vásárló mind pénzügyi, mind marketing szempontból a legjobb befektetés! Az értékesítést követően fontos az ügyfelekkel való kapcsolattartás, vagyis az aftersales. Nagyobb ügyfeleket célszerű kiemelten kezelni, alkalmazzunk affiliate, törzsvásárlói programokat, szervezzünk eseményeket, hívjuk meg partnereinket, akár előadónak. Szegmentáljunk és helyezzük megkülönböztetett aspektusba ügyfeleinket. Válasszunk ki promótereket, olyan közösségi influencereket, akik továbbviszik vállalkozásunk hírét, erősítik másokban a cégünk iránti elköteleződést.

Kapcsolj értékesítési folyamataidhoz tudatosan felépített B2B marketingre és mérd annak hatékonyságát velünk, kérd ajánlatunkat!


Legyél te is ügyfelünk!